پورابراهیمی بهبود شاخص های کسب و کار از اقدامات مهم دولت رئیسی


تهران – ایرنا – رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات زیادی در هشت ماه گذشته از عمر دولت آیت‌الله رئیسی رفع شده که یکی از اقدامات مهم انجام شده در این مدت بهبود شاخص‌های کسب و کار در نظام اقتصادی در فرایند صدور مجوزهاست.


محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: دولت آیت‌الله رئیسی در حالی کار خود را شروع کرد که شرایط اقتصادی سختی بر کشور حاکم بود طبق گزارش‌های ارائه شده در پایان کار دولت روحانی هیچ شاخص اقتصادی مثبت و سالمی در کشور وجود نداشت و برآیند همه این شاخص‌ها که نشان دهنده میزان رشد اقتصادی است در آن زمان صفر بود.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: صفر بودن رشد اقتصادی کشور در پایان کار دولت روحانی در حالی بود که در قانون برنامه ششم توسعه رشد اقتصادی هشت درصد برای کشور پیش‌بینی و هدف‌گذاری شده بود.


وی خاطرنشان کرد: ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم در هشت ماه گذشته نمی‌تواند خیلی دقیق باشد و باید صبر کنیم تا پس از گذشت یک سال نتیجه کار دولت را ببینیم و آن زمان ارزیابی دقیق و درستی از کار دولت ارائه کنیم.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با همه اینها اگر بخواهیم ارزیابی از عملکرد هشت ماه گذشته دولت آیت‌الله رئیسی داشته باشیم در همین مدت کوتاه مشکلات متعددی توسط دولت سیزدهم برطرف شده اما در بخش‌هایی هم هنوز برنامه دقیقی برای حل مشکلات ارائه نشده است.


پورابراهیمی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم انجام شده توسط دولت آیت‌الله رئیسی در مدت کوتاه هشت ماه بهبود شاخص‌های کسب و کار در نظام اقتصادی در فرآیندهای صدور مجوز است که به طور خاص وزارت امور اقتصادی و دارایی در این زمینه عملکرد بسیار خوبی داشته است.


وی خاطرنشان کرد: همچنین در حوزه تجارت خارجی در شش ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ شاهد رشد صادرات غیرنفتی هستیم اینها همه اقداماتی است که در مدت کوتاه هشت ماه گذشته توسط دولت رئیسی انجام شده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید