پیشنهاد لهستان به اتحادیه اروپا برای ممنوعیت کامل تجارت با روسیه


تهران-ایرنا- ماتئوش موراویسکی نخست وزیر لهستان اعلام کرد، پیشنهاد ممنوعیت کامل تجارت با روسیه را به به اتحادیه اروپا ارائه کرده است.


به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از “الجزیره”، وی گفت: لهستان پیشنهاد کرده است که ممنوعیت تجارت با روسیه در اولین فرصت به بسته تحریمی اتحادیه اروپا اضافه شود. این ممنوعیت شامل تجارت زمینی و دریایی می‌شود. قطع کامل تجارت با روسیه ممکن است این کشور را مجبور به توقف جنگ بی‌رحمانه خود در اوکراین کند. 


کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اوایل هفته گذشته بر سر بسته چهارم تحریم‌ها علیه روسیه به توافق رسیدند. جزئیات این تحریم‌ها فاش نشده است، اما امانئول مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که وضعیت تجارت عادی با روسیه لغو می‌شود. 


به گزارش ایرنا، روابط تجاری میان اتحادیه اروپا و روسیه در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ با رشد ۴۷ درصدی همراه بود که در مجموع به رقم ۲۸۲ میلیارد دلار رسید. 


با این حال اتحادیه اروپا در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کرده است.


اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا هفته گذشته گفت: اروپا از روز شنبه قرار است با تحریم‌های تجاری جدید علیه مسکو وارد عمل شود زیرا این کشور نشانه‌ای از پایان دادن به جنگ خود در اوکراین نشان نمی‌دهد. 


از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ده‌ها مقام ارشد و میلیاردرهای روسیه و همچنین اعضای خانواده آن‌ها اعمال کرده است. 


جو بایدن رییس جمهور آمریکا همچنین با هماهنگی اتحادیه اروپا و انگلیس، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و مقامات ارشد دولت او را تحریم کرده است. 


ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 


وی سه روز پس از آن نیز پنجشنبه گذشته (۵ اسفند)  آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و امروز وارد هجدهمین روز خود شده است. 


کشورهای غربی به رهبری آمریکا حتی قبل از اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرده بودند. 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید