کرملین سناتور آمریکایی را به روس هراسی جنون آمیز متهم کرد


مسکو – ایرنا – دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، سناتور لیندسی گراهام را که ولادیمیر پوتین را تهدید به قتل کرده و در این مورد فراخوان داده بود را به روس هراسی جنون آمیز متهم کرد.


به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، پسکوف در جمع رسانه ها، اظهارات گراهام را جنون روس هراسی خواند.  


سخنگوی رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: در شرایط بسیار پرتنش و متشنج کنونی، این گونه نیست که همه بتوانند عقل و منطق خود را حفظ کنند و بسیاری دیوانه می شوند.  


لیندسی گراهام سناتور تندرو جمهوری‌خواه آمریکا در پی وقوع جنگ در اوکراین خواستار ترور ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شد.


وی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: آیا یک بروتوس(طراح قتل ژولیوس سزار رم ) در روسیه وجود دارد؟   آیا سرهنگ اشتافنبرگ (طراح ناکام ترور هیتلر) موفق تری در ارتش روسیه وجود دارد؟


وی افزود: به نظر می رسد تنها راه پیش رو این است که کسی در روسیه این مرد (ولادیمیر پوتین) را از بین ببرد. شما به کشور خود و جهان  خدمت بزرگی خواهید کرد.


آناتولی آنتونف سفیر روسیه در واشنگتن نیز روز جمعه به اظهارات سناتور لیندسی گراهام برای قتل رئیس جمهوری روسیه اعتراض کرد.


به گزارش ایرنا، سفیر روسیه در آمریکا در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: فراخوان سناتور گراهام از حزب جمهوریخواه برای قتل ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه جرم است و سفارت مسکو در واشنگتن خواستار توضیح آمریکا در این مورد شده است.
وی افزود: سرنوشت ایالات متحده آمریکا که در حکومت آن چنین اشخاص بی مسئولیت و فاقد مهارت های دیپلماتیک وجود دارند، بسیار ترسناک و نگران کننده است.



دیدگاهتان را بنویسید