کواکبیان دکترین همسایه محور دولت سیزدهم موجب تقویت منافع ملی


تهران- ایرنا- دبیرکل حرب مردم‌سالاری گفت: از دکترین سیاست منطقه‌ای و همسایه محور دولت سیزدهم حمایت و آن را در مسیر مثبت و در جهت منافع ملی ارزیابی می‌کنم.


مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احراب ایرنا در ارزیابی خود از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: برای تیم مذاکره‌کننده آرزوی موفقیت می‌کنم و منتظر دستاوردهای ملموس آنها هستیم چراکه شک ندارم دولت تلاش دارد نتایج خوبی که معطوف به منافع ملی است، به دست آورد. 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری افزود: با اینکه ممکن است از لحاظ دیدگاه‌ها مقداری با هم متفاوت فکر کنیم و اختلاف نظرهای جزئی داشته باشیم اما در جهت منافع ملی که نقطه مشترک همه ما است، معتقدم مذاکرات وین باید هر چه زودتر به نتیجه برسد، البته چنین اراده‌ای را در تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران شاهد هستیم. 


وی درباره تضامین مد نظر جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اصرار و چانه‌زنی دیپلمات‌های ایران برای اخذ تضمین‌ها برای راستی‌آزمایی، لغو تحریم‌ها و مهمتر از همه گرفتن تضمین از طرف‌های برجام، برای پایداری و پایبندی دولت‌های بعدی آنها به تعهدات‌شان، استراتژی درستی است.


کواکبیان با بیان اینکه مذاکره بدون واسطه با آمریکا برای ما مفید تر است، تاکید کرد: تا کنون عملکرد تیم مذاکره کننده خوب و قابل دفاع بوده است و قرار است هفته آینده در سطح وزرای خارجه گفت‌وگوها ادامه پیدا کند. 


 نماینده سابق مردم تهران در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درباره دکترین منطقه‌ای سیاست خارجی آیت‌الله رئیسی و نگاه دولت سیزدهم به همسایگان، گفت: روابط ما باید با ۱۵ کشور همسایه حتماً باید ویژه باشد. شش کشور  از این ۱۵ کشور در شورای همکاری خلیج فارس هستند که شامل  عربستان، کویت، قطر، بحرین، عمان و امارات متحده عربی می‌شود لذا معتقدم روابط با عربستان باید هرچه سریعتر ترمیم شود.

کواکبیان با ذکر این نکته که عربستان خود را برادر بزرگتر این شش کشور می‌داند، یادآور شد: برای حل مشکلات و اختلافات باید مذاکره با این کشور را پیش ببریم، چون بخش زیادی از گره‌گشایی از روابط با همسایگان به سطح روابط ما با عربستان بستگی دارد. 


دبیرکل حرب مردم‌سالاری ادامه داد: من از دکترین سیاست منطقه و همسایه محور دولت سیزدهم حمایت و آن را در مسیر مثبت و در جهت منافع ملی ارزیابی می‌کنم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره دستاوردهای سفر رییس جمهور به قطر گفت: رئیس جمهور در سفر به قطر و شرکت در مجمع کشورهای صادرکننده گاز توافقات خوبی به دست آورد که امیدوارم هر چه زودتر شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های منطقه‌ای دولت باشیم.  


تهران- ایرنا- بیستمین کنگره مردم سالادی با حضور تعدادی شخصیت‌های سیاسی برگزار شد.



دیدگاهتان را بنویسید