یک میلیون تومان به حساب اهالی فرهنگ هنر و رسانه واریز شد



P>سیدمجید پوراحمدی روز سه شنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگی ایرنا با ذکر و تشریح جزئیات فعالیت صندوق اعتباری هنر و ویژگی های استفاده از هنر کارت، گفت: با تلاش محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دولت سیزدهم با ارائه تسهیلات و ارائه بسته های حمایتی به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه موافقت شده بود و طبق قرار قبلی در مرحله نخست از شب یلدا ارائه این تسهیلات حمایتی اعم از مالی و تسهیلات آغاز شد. 


پرداخت مرحله نخست بسته های حمایتی بلاعوض


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نحوه ارایه این بسته های حمایتی، اظهار داشت: مرحله اول (بلاعوض) شامل واریز یک میلیون تومان به مناسبت شب یلدا، انجام شد. همچنین مبلغ ۳ میلیون تومان نیز از محل بسته‌های حمایتی در مرحله نخست به مناسبت شب یلدا به حساب هنرکارت هنرمندان دارای گواهی درجه یک هنری واریز شد.


یک میلیون تومان به حساب اهالی فرهنگ، هنر و رسانه واریز شد


پوراحمدی همچنین با اشاره به سه مرحله ای بودن پرداخت بسته های حمایتی، خاطرنشان کرد: در مرحله دوم یک ونیم میلیون به عنوان عیدی در اسفندماه سال جاری به مناسبت شب عید و در مرحله سوم هم یک میلیون و یکصد هزار تومان به مناسبت شب میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در اردیبهشت سال آتی انجام به هنرکارت واجدان شرایط واریز خواهد شد.
مدیر عامل صندوق اعتباری هنر همچنین با اشاره به مبالغ پرداختی بسته های حمایتی سال قبل، گفت: این رقم افزایش ۲۰ درصدی را در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی میزان بسته های حمایتی و ارائه تسهیلات دولت به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه را ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد وگفت: از این میزان حدود ۳۵۰ میلیارد تومان آن بلاعوض و مابقی به صورت تسهیلات مختلف در قالب خط اعتباری به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه پرداخت خواهد شد.



دیدگاهتان را بنویسید