۳ هزار و ۵۰۰ گروه جهادی نوروز امسال در کشور فعال شدند


بیرجند – ایرنا – مسوول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در کشور فعالیت دارند که این تعداد نسبت به ثبت‌نام‌ اولیه گروه‌های جهادی، یک و نیم برابر رشد داشته است.


سردار محمد زهرایی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از قرارگاه جهادی حضرت یونس (ع) مستقر در شهرستان مرزی زیرکوه در جمع خبرنگاران افزود: نوروز امسال جهادگران با مدل رفتاری جدید کار را شروع کردند که تشکیل قرارگاه بود و ۱۶۵ قرارگاه جهادی در سراسر کشور شامل پنج قرارگاه ملی، ۳۲ قرارگاه استانی، ۱۰۸ قرارگاه قشری و تخصصی را راه‌اندازی کردیم.


وی بیان کرد: ۴۵ هزار جهادگر در قالب ۲ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی در این قرارگاه‌ها ثبت‌نام کردند که تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ گروه جهادی فعال شدند و نشان از استقبال گروه‌های جهادی در نوروز امسال دارد.


مسوول سازمان بسیج سازندگی گفت: ۱۶۵ قرارگاه جهادی که از ۲۰ اسفند سال گذشته در کشور فعال شد تا ۱۳ فروردین ماه در مناطق مختلف کشور به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.


وی ادامه داد: در خراسان جنوبی قرارگاه جهادی یونس در شهرستان زیرکوه مستقر است و این قرارگاه امسال اولین بار ۱۰۰ روستا را زیر پوشش دارد و فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی را در منطقه دنبال می‌کند.


سردار زهرایی گفت: همچنین ۱۰۰ هزار نهال پسته به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و گروه‌های جهادی قشر تخصصی مانند پزشکان نیز در این منطقه فعالیت دارند.


وی افزود: قرارگاه‌های جهادی تا پنج سال در راستای رفع محرومیت مناطق در کنار مردم فعالیت دارند و در قالب کار قرارگاهی و با آسیب‌شناسی درست مسائل بهتر درک می‌شود همچنین ظرفیت‌ها و امکانات ادارات و مردم را بهتر می‌شناسند و بر حل مساله متمرکز می‌شوند.


مسوول سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: در استان‌هایی مانند خراسان‌ جنوبی که دچار تنش آبی شده‌اند، تامین آب اولویت نخست است و در طرحی به نام بسیج آبرسانی برای آب شرب روستاها و از آبخیز تا جالیز با گابیون‌بندی، قنات، استخر و کانال‌کشی آب تا مزرعه هدایت می‌شود.


وی اولویت دوم این نهاد را مسکن محرومان در روستاها و اولویت سوم را زیرساخت‌های اشتغال عنوان کرد و گفت: هر کارگاه زیرساخت اشتغال که به ماندگاری مردم در روستا یا مهاجرت معکوس از شهر به روستا کمک می‌کند، اولویت ماست و از مردم می‌خواهیم در کارگاه‌های زیرساخت اشتغال و اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی مشارکت کنند.


زهرایی با اشاره به مصوبات دولت و مجلس در بودجه ۱۴۰۱ افزود: مجلس انقلابی کمک زیادی برای محرومیت‌زدایی در کشور کرده و معافیت مالیاتی طرح‌های محرومیت‌زدایی و قابل‌ قبول بودن کمک خیران و موسسات به عنوان مالیات از جمله آنها است.


وی از تصویب اعتبارات لازم برای بسیج سازندگی در زمینه تامین پنل‌های خورشیدی خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان‌قیمت هشت ساله را برای تامین ۵۰ هزار پنل خورشیدی اختصاص داده که از این محل طرح جهاد روشنایی را اجرا می‌کنیم.


مسوول سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: اجرای طرح جهاد روشنایی برای مردم درآمدزا است و به تولید انرژی پاک هم کمک می‌کند.


وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری گفت: امیدواریم سالی سرشار از موفقیت برای مردم ایران اسلامی رقم بخورد و نوید آن را نیز رهبر معظم انقلاب در پیام ابتدای سال دادند که با کار تولیدی، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بتوانیم محرکی در جوانان و مشاغل مرتبط با مردم باشیم.


نوروز امسال سه هزار و ۲۰۰ جهادگر در قالب ۱۸۰ گروه جهادی با حضور در مناطق مختلف استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.


این استان از ۲۴ اسفند پارسال میزبان ۱۲ گروه جهادی ۷۲۰ نفره از دانشگاه‌های تهران، قم و مازندران است که در شهرستان‌های مرزی نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه فعالیت دارند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40


دیدگاهتان را بنویسید